TYKY-reissu Itävaltaan 9.-11.12.2018 Artikkelit

Kävimme lataamassa Cubescomin akkuja Itävallassa TYKY-reissulla joulukuun alussa. Kohteeksi valikoitui historiallinen kylpylä- ja laskettelupaikkakunta Bad Gastein Itävallassa. Bussi starttasi Askonkadulta lauantain ja sunnuntain välisenä yönä klo 2.30 kyydissään lähes kaikki cubescomilaiset. Ihan kaikki meistä eivät tosin valitettavasti mukaan päässeet, mutta kotimaahan jääneille lankesi tärkeitä päivystystehtäviä konttorilla.

Hiukan ennen aamukuutta kone nousi ilmaan päämääränään Saksa. Munchenin kentältä matka jatkui bussikyydillä kohti Itävaltaa kyydissään väsyneitä, mutta tulevasta jännittyneitä matkalaisia. Päämäärän lähestyessä bussin ikkunasta alkoi näkyä mitä hienoimpia maisemia, ja salamavalot räpsyivät tiheään.

kuva-bussista

Perillä Itävallassa olimme ennen puoltapäivää pitkähkön matkustamisen jälkeen. Sää oli sumuinen ja sateinen tulohetkellä, mutta muuttui iltaa kohden lumisateiseksi. Kuvassa iloiset matkalaiset juuri bussista ulos hypänneenä.

cubescomin-porukka-kasassa

Majoittumisen ja lounaan jälkeen lähdimme tutustumaan pienemmissä porukoissa paikallisiin nähtävyyksiin ja aktiviteetteihin. Osa meistä lähti tutustumaan itse kylään ja jotkut pulahtivat Felsenthermen eli paikallisen terveyskylpylän lämpöisiin vesiin. Muutamat hurjapäät suuntasivat kulkunsa Alppien huipulle näköalahisseillä.

hissit

Majapaikkamme oli yksi kylän hienoimmista hotelleista, Salzburger Hof. Sunnuntaihin kuului tiimiytymistä sekä ryhmädynamiikan hiomista erilaisin harjoittein. Illalla vietimme Cubescomin pikkujouluja upeissa puitteissa nauttien hotellin illallisesta ja kansaivälisestä tunnelmasta.

salzburger hof

Maanantaiaamuna suuntasimme bussilla kuuluisille Salzburgin joulumarkkinoille koko porukka. Nähtävää riitti koko päiväksi Mozartin syntymäkaupungissa, ja bussin lähtiessä takaisin olivat lompakot tyhjentyneet ja kaikilla kädet täynnä tuliaispussukoita.

salzburg-markkinat

joulumarkkinoiden-tarjontaa

salzburg-2

Salzburgin reissun jälkeen ruoka maittoi ja hotellimme tarjosikin jälleen huimaavia makuelämyksiä monen ruokalajin verran illallisella.

hotelli-yolla

Tiistaina ehdimme vielä tutustua Bad Gasteinin kylään lähemmin. Osa meistä reippaili enemmänkin, osalle riitti tutustuminen lähimaastoon. Korkeuserot olivat kylässä sen verran isot, että jo muutaman sadan metrin matka kylän eri tasoissa kävi hyvästä treenistä 😉

maisema

Kotimatkalle lähdimme tiistai-iltapäivällä ja suuntasimme bussilla jälleen kohti lentokenttää. Kotona olimme vasta puolenyön aikoihin, hiukan väsyneinä, mutta huikeasta reissusta virkistyneinä. Raikas alppi-ilma ja mahtavat muistot tuulettivat porukan mielen ja nyt jaksammekin painaa töitä uudella draivilla, sekä palvella asiakkaitamme ja yhteistyökumppaneitamme.