Autowall Oy:lle verkkokauppa, jossa lähes 2 miljoonaa tuotetta Asiakastarinat

Autowall Oy koostuu  kahdesta eri kivijalkamyymälästä, Keravan Autosta ja Tuusulan Autovaraosasta. Autowall Oy:llä oli tarve kasvattaa myyntiä ja tehostaa liiketoimintaa viemällä autovaraosat verkkokauppaan. Jaakko Wallenius perheyrityksestä kertoo: ”Päädyimme yhteystyöhön Cubescomin kanssa, koska he pystyivät toteuttamaan haluamamme verkkokaupan joustavasti.”

Autowallin historia ulottuu aina vuoteen 1954 ja Keravan Auto on vanhimpia Suomessa edelleen toimivia autovaraosaliikkeitä. Lähes kymmenen vuoden ajan toiminnasta on vastannut Walleniuksen perheyritys.

Myynti on siirtynyt enevässä määrin verkkoon. Keravan Autolla oli tarve kasvattaa myyntiä ja tehostaa liiketoimintaa viemällä autovaraosat verkkokauppaan. Heillä oli käytössään Fixus-ketjun verkkokauppa tuotteiden myyntiin, mutta sitä kautta pystyi selaamaan vain Tuusulan Autovaraosaliikkeen tuotteita. Tavoitteena oli saada koko Autowallin palvelutarjonta verkkokauppaan.

Jaakko Wallenius perheyrityksestä kertoo verkkokaupan muista tavoitteista:

Halusimme olla edelläkävijöitä autovaraosien verkkokaupassa. Olemassa olevista verkkokaupoista puuttui paljon toiminnallisuuksia, joita halusimme tuoda Keravan Auton verkkokauppaan.”

Ison ketjun verkkokauppaan kuulumalla haluttuja ominaisuuksia ja räätälöintejä ei voitu tehdä. Jaakko Wallenius jatkaa:

Päädyimme yhteystyöhön Cubescomin kanssa, koska he pystyivät toteuttamaan haluamamme verkkokaupan joustavasti.”

Teknisenä haasteena lukuisat integraatiot

Verkkokaupan kehitystyö aloitettiin vuoden 2016 alussa ja sitä on tehty tiiviissä yhteistyössä osapuolien kesken. Haasteita toteutukseen ovat aiheuttaneet lukuisat toteutettavat integraatiot. Keravan Autolla on käytössään toiminnanohjausjärjestelmä AutoFutur, josta haetaan esimerkiksi tuotteet ja asiakaskohtaiset hinnastot. Verkkokauppaan piti toteuttaa myös TecDoc-integraatio auton merkki- ja mallihakuun sekä osien sopivuustietojen hakuun. Edellä mainittujen lisäksi integraatioita tehtiin moneen muuhun järjestelmään.

Valmis verkkokauppa on moniulotteinen ja laaja kokonaisuus. Siinä on noin 2 miljoonaa tilattavaa tuotetta ja uusia tulee jatkuvasti. Verkkokaupan kautta on mahdollista tilata tuotteita yrityksen molemmista liikkeistä eli Keravan Autosta ja Tuusulan Autovaraosaliikkeestä. Integraatioihin on löydetty ratkaisu, jossa kaikki toimii saumattomasti ja järjestelmä toimii moitteetta käyttäjälle.

Projektipäällikkö ja tekninen asiantuntija Ville Pirskanen Cubescomilta kertoo projektista:

Yhteistyö ollut toimivaa ja joustavaa asiakkaan kanssa ja olemme saaneet hyviä ehdotuksia heidän puoleltaan järjestelmän kehitykseen.”

Verkkokauppaa tullaan jatkokehittämään vastaamaan tulevaisuuden haasteisiin. Ajatuksissa on myös huoltamoiden varauskalentereiden liittäminen järjestelmään. Autowall Oy:n ja Cubescomin yhteistyö jatkuu siis tiiviisti nyt ja tulevaisuudessa.

——————————————————————————

Onko yritykselläsi tarve verkkokaupalle? Lisätietoa asiasta ja ratkaisuista

Ville Pirskanen
040 820 4737 |  etunimi.sukunimi@cubescom.fi

- INNOVATE | IMPLEMENT -